zaterdag 23 januari 2010

Amsterdams college grijpt macht stadsdelen

In het Parool van donderdag 21 januari 2010 stond het volgende bericht:

'het college van burgemeester en wethouders probeert aan de vooravond van de gemeenteraadsverkiezingen meer macht naar zich toe te trekken. Dat gebeurt door bij de fusie van stadsdelen stadsdeelverordeningen te uniformeren.''

Betekent dit nu dat we eigenlijk wijkraden krijgen in Amsterdam? Moet ik nu altijd direct naar de centrale stad als ik echt een goed idee denk te hebben? Gaan de bezuinigingen op de Stadsdelen dan dus gewoon nog wat langer door tot de wijkraad vergaderd op een goedkope wijklocatie en weer met Loesje brochures aandacht vraagt voor locale belangen?

Zonder tegen schenen aan te willen trappen denk ik dat dit misschien nog niet eens zo gek is. Wat merk ik nu van de stadsdelen waar ik iets aan heb?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten