zaterdag 14 januari 2012

Nieuws en tip van Ruud


Dit jaar word ik 50. Als ik de vorige zin aandachtig lees, word ik daar best een beetje blij van. Ik voel me namelijk nog steeds een jong dier. och kon het toch zo blijven. Dit jaar word ik naar alle waarschijnlijkheid opa. Als ik de vorige zin nog eens bezie, word ik daar blij van. Een nieuw leven in een nieuw jaar.

Dit jaar is er crisis. Het ijs smelt en Iran heeft misschien een atoombom.

Juttersdok is een stichting. Ik ben de oprichter ervan en de stichting wordt 21 maart 19 jaar oud. Volwassen. Arm maar gelukkig, immers er werken heel veel vrijwilligers en stagiaires en voor het gemak noem ik ze allerlei. En als ik ze steeds weer zie, word ik weer blij en weet dat het kind nog niet volgroeit is, maar het heeft stuipen.

Het hergebruik van goederen heeft op verschillende vlakken zin. Effecten van hergebruik zijn natuurlijk allereerst dat er minder geproduceerd hoeft te worden. Dat lijkt in tijden van crisis goed nieuws. Immers er is geen armoede, u kunt tweedehands kopen. Een bankstel een tweede leven geven in uw huis is allang niet meer vreemd of armoedig. Het is vooral anders en eigenwijs en origineel. Weer eens wat anders dan een Zweedse bank.

Mijn zoon krijgt een Zweeds kind. Ik word opa en hopelijk 50. Kom en koop dat bankstel of die kast en doe iets aan die zinloze en kostbare consumptiemaatschappij. Bezoek Juttersdok. Er komen er steeds meer in uw buurt.

Ik ben voor een herbruikbaar 2012

ruuD

1 opmerking:

  1. Kringloopwinkel juttersdok Cruquius heeft 21 maart een leuke feestmarkt!

    BeantwoordenVerwijderen