zaterdag 20 februari 2010

4e smurf kabinet gevallen



Ongetwijfeld zijn er inmiddels een paar duizend blogs over de val van het 4e kabinet Balkenende geschreven. Toch voel ik de noodzaak om hier ook zelf iets kort over te publiceren.

Het is een goede zaak dat de kiezer iets te kiezen heeft. Dankzij de mannetjes Bos en Balkenende komt het daar nu van. Reden om te kiezen heb je alleen wanneer het ergens over gaat. Over de heerlijkheid van verschillende smaken, zuur, zout of zoet, valt altijd te twisten. Het probleem van sommige nieuwe Politieke Partijen is dat ze weinig anders te bieden hebben dan een opmaat van onvermogen. Door de duidelijke stellingname van Bos en Balkenende valt er weer wat te kiezen. Mijn dank is groot.

De media hebben het nu alweer over Cargamel die een kans wordt toegedicht premier te worden. Waarom toch steeds weer die aandacht? Willen we dan zo graag sensatie? Gaat het daar dan om? Cargamel is slecht voor dit land en ik weiger zijn echte naam te noemen. Bovendien neem ik hem zo weinig serieus dat ik zijn naam niet eens weet. Waarom dan toch weer die camera en die microfone en die prime-time aandacht?

Nu eerst de lokale verkiezingen. Lokaal stem ik in Haarlem op een partij die duidelijk is over standpunten en die een beetje pit laat zien. Daarom ga ik erop uit, bezoek bijeenkomsten en zoek naar de verschillen. En dat zouden meer mensen moeten doen. Toch?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten