vrijdag 12 december 2014

De woning

De laatste tijd slaap ik in verschillende kamers. Soms in een groot bed, soms in een klein bed, soms in een stapelbed en regelmatig op een bank. Soms klap ik de bank uit en dan heb ik een hemelbed, maar het lekkerst slaap ik in mijn schuur. Waar word jij blij van? vroeg een lieve vrouw mij laatst. Van goed slapen in een lekker bed? Nee, van een bootje, respondeerde ik gevat. Een bootje waar ik op kan slapen midden op een plas water op een matras, met een dekentje extra. Ik wandel mijn huis uit, loop naar de gracht, start de motor en pruttel zachtjes naar de supermarkt, haal een stokbrood, wat vlees, boter, lekker wijntje en vaar door naar de plas. Gooi het anker en dobber in de nacht met geen telefoon, geen computer, geen radio, geen teevee, maar wel met een lekker wijntje. Dat is vrijheid Ik wens u een vrolijk kerstfeest en gelukkig nieuwjaar!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten