zondag 15 februari 2015

Nieuwe website Werk in Opdracht

Na een jaar of 7 werd het tijd voor een nieuwe website. Wat wil ik bereiken met deze website? vroeg Peter, de website maker. Dat was een goeie vraag. Meer klanten. Ja dat is logisch! zei hij gevat. Maar wat wil je dan vertellen, want een website kan niet klanten tevoorschijn toveren door alleen maar er te zijn. Het gaat om wat je verteld. Geen idee. Even nadenken. Ik wil u vertellen dat ik mijn werk serieus neem. Ik wil u vertellen dat dit ook geld voor mijn medewerkers. Ik wil u vertellen dat wij blij worden van een afgeronde klus en een tevreden klant. Dat soort dingen. O zei Peter. Je wilt betrouwbaarheid tonen? Ja. OK, dan moeten we maar blogger erbij zetten en Twitter, Facebook, linked-inn. Daar staan alleen maar positieve verhaaltjes van je in. O ja? Ja google jezelf maar eens. Ja denk ik nu, heb ik dan nog wel een website nodig. U typed gewoon mijn naam en dan kunt u zien dat de afgelopen twintig jaar ik gewoon doe wat ik zeg. In al die jaren nooit een klacht gehad? vraagt Peter. Jawel. OK, zegt ie bijdehand, dan moet je daar even over bloggen, want anders gelooft niemand wat jij allemaal beweerd. Hij heeft natuurljk gelijk. We hebben best wel wat klachten gehad de afgelopen 20 jaar. een paar voorbeelden. Klachten over dat wij te laat terugbelden ; klacht over dat de gehele elektra uit de woning was verwijderd, klachten over deuren die hadden moeten blijven staan; klachten over dat wij een kast niet hadden weg gehaald; klachten over dat er niet genoeg was geveegd; klachten over dat de jongens wat te luidruchtig van drie hoog diverse houten planken uit een raam wierpen in de open bakwagen, dat scheelde tijd; klachten over dat alle dorpels en plinten uit de woning waren verwijderd; klachten over dat wij de verkeerde schuur hadden leeg geruimd, namelijk die van de buurman. Klachten over zoekgeraakte sleutels; En dat wij grijs vulmiddel hadden gebruikt voor een witte muur; klachten over dat wij een week te vroeg een woning in gingen en dat de klant zich helemaal rot schrok omdat er opeens drie grote kerels in de woning stonden; en meer wel van dat soort zaken. Maar we hebben er van geleerd en inmiddels hebben wij een checklist die we nalopen als we denken dat we klaar zijn en we durven de tijd te nemen om nog eens met een andere blik te kijken naar de woning of het wel helemaal top is. Het gaat steeds beter, en we nemen volledige verantwoordelijkheid voor al onze fouten. We geven niet op, we gaan namelijk net zo lang door tot u tevreden bent. Al deze klachten hebben wij opgelost. En de klant was uiteindelijk tevreden. Hoeveel klanten hebben we de afgelopen 20 jaar geholpen? Ik denk inmiddels al ongeveer 4800 woningen. En ook nu hebben we wekelijks tussen de 4 en de 8 woningen leeg te ruimen. Ik denk dat ondanks onze bloopers we het toch wel aardig doen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten